هنر خانه‌داری

دسر مخصوص بانو رُزا ...

گردآورنده: 
رزا

مواد لازم:

شیر: 1 لیتر

بسكويت پتی بور کاکایویی: 1 بسته                       

خامه صبحانه: 1 بسته

پودرکرم کارامل:1 بسته                  

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

شکر: 1 قاشق غذاخوری                

 کمپوت یا میوه فصل و یا پودر پسته، نارگیل و... به سلیقه ودلخواه خودتان

طرزتهیه:

دسر شکلاتی

گردآورنده: 
رزا

موادلازم:

بسکویت پتی بور: 1 بسته

خامه‌ی صبحانه: 1 بسته

پودر کرم کارامل: 1 بسته

پودرژله‌ی توت فرنگی: 1 بسته

پودر نارگیل و پسته: به میزان لازم

گلاب: 1 قاشق غذاخوری

بفرمایید فرنی...

مواد لازم:

شیر: 1/5 لیتر

خامه: 200 گرم

گلاب: 1 استكان متوسط

خلال پسته: 50 گرم

پودر نارگیل: 50 گرم

هل كوبیده نرم: 1 قاشق چایخوری

دارچین: مقداری برای تزئین

آرد برنج: 125 گرم

شكر: 200 گرم

خلال بادام: 100 گرم

طرز تهیه:

نکات تغذیه ای در وعده های افطار و سحری

روزه در فصل تابستان مسائل خود را دارد. ساعات بلند روز به اضافه گرما روزه داری را دشوارتر می کند، به ویژه برای افرادی که در طول ماه باید مانند ایام دیگر در بیرون از منزل کار کنند. گرسنگی و تشنگی طولانی ناشی از روزه داری بسیاری را به این فکر می اندازد که با استفاده از موادغذایی چرب یا شیرین و مصرف انواع نوشیدنی ها روزه گرفتن را آسان تر کنند. اما این تمهیدات درست از کار در نمی آید و باعث می شود فرد گرسنه و تشنه تر شود.

بهار در راه است ... خانه هایمان را دریابیم....

كم‌كم  بهار نزدیك‌ می‌شود و بوی نو شدن و تازگی در هر كوی و برزن به مشام می‌رسد.   رسم خانه تکانی که مادرانمان از  قدیم پیش از آمدن بهار انجام می دادند  به نوعی ریشه در باورها و اعتقادات مذهبی ما دارد و نشان می دهد دین اسلام همواره بر نظافت و رعایت بهداشت که لازمه ارتقای سطح کارآمدی افراد یک جامعه است، تأکید داشته و به متحول شدن و رنگ تازه بخشیدن به زندگی اهمیت فراوان می دهد.

خانه‌هایی‌ كه همیشه ‌تمیزند

گردآورنده: 
ام سنا

خانه همیشه باید به قدری تمیز و مرتب باشد كه اگر مهمانی آمد، دچار سردرگمی نشوید. در چنین شرایطی، فقط باید به فكر پذیرایی از آنها باشید و دیگر چندان به خانه نامرتب خود فكر نكنید.

حلیم گوشت وبرنج (غذای کمکی شیرخواران)

مواد لازم:

گوشت گوسفند یا مرغ: 30 گرم

برنج: 20 گرم معادل 2 قاشق غذاخوری

پیاز: 5 گرم معادل یك چهارم پیاز كوچك

شكر: 4 گرم معادل 1 قاشق مرباخوری

كره: 10 گرم معادل 1 قاشق مرباخوری پر

طرز تهیه :

ابتدا گوشت را با پیاز بپزید تاپخته شود سپس برنج رااضافه كرده تا كاملا بپزد وله شود وآب غذا كم شود. ازروی شعله بردارید وبا گوشت كوب آنرا له كرده وكره را اضافه كنید. موقع دادن غذا درصورت تمایل كمی شكر نیزاضافه كنید.

ارزش غذایی حلیم گوشت وبرنج (پخته شده با مقادیر فوق): 

خانه داری، لذت بخش است

قسمت مهمی از هر روز، معمولا در آشپزخانه به تهیه و برنامه‌ریزی برای تعیین نوع غذا می‌گذرد. اگر این‌ فعالیت روزانه با بی‌دقتی و از سر بی‌حوصلگی انجام شود، ممکن است تاثیر منفی بر سلامت غذا داشته و خستگی جسمی درپی داشته باشد. با کمی دقت و صرف زمان مناسب برای انجام این کار می‌توان به نتیجه‌ای دلخواه رسید.

نگاهی به غذاهایی که افراد سالم می‌خورند

ماهی آزاد، تخم کتان، آرد گندم کامل، آب انار، فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم چینی، گلابی، توفو، کره‌ی بادام زمینی، آب پرتقال و شیر سویا از جمله غذاهایی است که افراد سالم بیشتر مصرف می‌کنند.

بدون شک افرادی را دیده‌اید که پوست خوش آب و رنگی دارند و همیشه سالم و سرحال به نظر می‌رسند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید شاید این سلامت مربوط به تغذیه‌ی آن‌ها باشد؟

همزمانی محتوا