هنر خانه‌داری

کاور بشقاب

گردآورنده: 
رها رحمانی

       دوستان برای این کار باید از پارچه های توری ضخیم و محکم استفاده نمایید.

1. طبق الگو پارچه را برش دهید و جای مفتول ها را مشخص کیند.

2. سپس مفتول را از فضای مشخص شده عبور دهید.

3. و با یک روبان تزیینی کار را کامل کنید.

 

 

تغذیه فرزندان در ایام امتحانات

 

صبحانه

از آنجایی که فاصله بین شام تا صبحانه بین 10 تا 12 ساعت متغیر است، بنابراین صبحانه دانش آموزان بسیار مهم است. طفره رفتن از خوردن صبحانه، مخصوصاً به دلیل اضطراب ناشی از امتحان، یکی از مشکلات والدین است اما با تهیه صبحانه‌ای اشتها برانگیز موفق خواهید شد.

 

مواد غذایی که می توانید با آنها صبحانه ای کامل و اشتها آور فراهم کنید، شامل:

کوفته کباب با سس تاهینی

 

مواد لازم:

گوشت 600گرم

پیاز خرد شده متوسط1عدد

سیر خرد شده2حبه

فلفل سیاه1قاشق چایخوری

زیره ساییده شده5/1قاشق چایخوری

پودردارچین5/1قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز2/1قاشق چایخوری

نمک 1قاشق چایخوری

نان تست 2عدد

تخم مرغ زده شده 1عدد 

روغن زیتون2قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس تاهینی

کنجد خام 2قاشق غذاخوری

ابلیمو3قاشق غذاخوری

سیر له شده1حبه

خامه3قاشق غذا خوری

جعفری ساطور شده 1قاشق غذاخوری

مصرف بهینه در خانواده

 هر که به آنچه خدا روزیش کند، قناعت ورزد از بی نیازترین مردم است.

شاید این طور به نظر برسد که وضعیت مالی خانواده تنها از نظر امکان یا عدم امکان تهیه امکانات مختلف بر جامعه تأثیر دارد اما در واقع وضعیت خانواده و مهمتر از آن، رویکرد و روشی که والدین در جهت مصرف بهینه در خانواده در پیش میگیرند، برروی باورها و نگرش ها و وضعیت اقتصادی خانواده تأثیر بسزایی دارد و روی فرزندان نیز می تواند بسیار ماندگار باشد.

ژله رنگین کمانی، دسری شیک و آسان

گردآورنده: 
رها رحمانی

ژله رنگین کمانی، دسری شیک و آسان

این ژله غوغا می کنه. وقتی سر میز می آرید همه چشمها رو نوازش می ده. به همون اندازه که زمان می بره به همون اندازه هم ازش تعریف می شه. طعمش هم دست کمی از شکلش نداره.  بالاخره از من گفتن بود می تونید امتحان کنید و ببینید چه جوابی می ده. در ضمن هر وقت جایی مهمونی رفتید و از این ژله ها براتون درست کرده بودن بدونید که برای صاحبخونه خیلی عزیز هستید که انقدر براتون زمان گذاشته.

20 راهکار برای تغذیه درست در ماه رمضان

ماه رمضان، ماه نیایش با خداست. بهتر است با استفاده از اصول تغذیه ای زیر احساس ضعف ناشی از نخوردن غذا را در خود از بین ببریم تا بتوانیم به خوبی عبادت کنیم. عادت تغذیه ای درست آن نیست که خود را از غذا خوردن محروم کنیم و یا یک نوع غذای خاص را بخوریم و غذاهایی را که دوست نداریم، مصرف نکنیم. اولین و مهم ترین مورد در رژیم غذایی صحیح آن است که غذاهای متنوعی بخوریم. این امر بسیار مهم است، زیرا غذاهای گوناگون، دارای مواد مغذی مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها برای سلامتی بدن لازم هستند. میوه ها، سبزیجات ، غلات و حبوبات همه این ها دارای کربوهیدرات پیچیده، فیبر، ویتامین، عناصر معدنی هستند و کم چرب و بدون کلسترول می باشند.

طرز تهیه قروت (کشک) بیرجندی

گردآورنده: 
ساره قاسمی

مواد لازم:

قروت بیرجندی: 300 گرم

گردو: 10 عدد

آب : 3 یا 4 پیمانه

روغن: 1 قاشق غذا خوری

پیاز: 1 عدد کوچک

طرز تهیه:

ابتدا قروت ها را 5 الی 6 ساعت در آب خیس کرده هدف از این کار نرم شدن قروت ها است تا در زمان ساییدن به راحتی ذرات قروت جدا شود.

در مرحله بعد گردوها را آسیاب کرده تا پودر شوند سپس قروت ها را از آب بیرون کشیده و داخل تقارچه (ظرف مخصوص ساییدن قروت که جنس آن سفالی و زبر است) ریخته (اگه تقارچه نداشتید میتونید از کاسه پیرکس هم استفاده کنید) و گردوهای پودر شده را به آن اضافه می کنیم و می ساییم تا غلیظ شود سپس مقدار کمی آب (1 لیوان) به آن اضافه کرده و مخلوط میکنیم

گرمای تابستان و خنکای یک لیوان نوشیدنی طبیعی

آب‌میوه‌ها به خصوص در فصل تابستان طرفداران زیادی دارند چرا که هم بدن را خنک و هم مایعات از دست رفته بدن را جایگزین می‌کنند.

البته اگر از نوشابه، دلستر، ساندیس و انواع آبمیوه‌های رنگارنگ نوشیدنی‌های صنعتی و مصنوعی و سرشار از اسانس بگذریم، آب میوه‌های طبیعی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارند، به خصوص اگر این میوه به صورت بهداشتی و در منزل هم تهیه شده باشد.

لذت تابستان با یک لیوان شربت آب‌لیمو

تمیز کردن داخل اتوبخار

احتمالا متوجه شده‌اید که هرچند وقت یکبار هنگام صاف کردن چروک‌های لباس روی آن رد به جا می‌ماند. این مسئله به دلیل مواد معدنی یا ذرات داخل اتو یا چسبیده به صفحه آن است. در این صورت هر چند وقت یک بار آن را به روش زیر تمیز نمایید.

وسایل مورد نیاز:
آب
سرکه سفید، دستمال یا حوله

۱- داخل اتو بخار، مقدار مساوی آب و سرکه بریزید.
۲- اتو را روی یک پارچه یا حوله تمیز بگذارید به طوری که به صورت ایستاده باشد. مراقب باشید اتو روی پارچه نیفتد.
۳- اتو را روی بخار تنظیم کنید. بگذارید آب و سرکه کاملا بخار شود.
۴-

خونه‌دار و بچه‌دار، خودکارو وردار بیار

گردآورنده: 
رها رحمانی

امروزه زنان به دلیل اشتغال و یا انجام فعالیت‌های اجتماعی و یا حتی رفتن به دوره‌های آمورشی ممکن است نتوانند تمام وقت‌شان را صرف پرداختن به امور خانه‌داری بکنند؛ این مطلب تلاش می کند شیوه برنامه‌ریزی را جهت مدیریت بهتر امور منزل آموزش دهد تا بانوان گرامی بتوانند با فراغ بال به سایر برنامه‌ها و کارهای شخصی خود بپردازند و با مدیریت بهتر زمان وقت بیشتری را صرف رشد فردی خود نمایند، و بتوانند اوقاتی پر از شادی و آرامش در کنار همسر و فرزندشان سپری کنند.

همزمانی محتوا